Toneelvereniging Act is opgericht op 10 december 1990.
De vereniging bestaat uit tien leden.
Act streeft naar drie avondvullende voorstellingen per twee jaar.
We spelen altijd in het Witte Theater te IJmuiden.

De stukken die we spelen zoeken we met zorg uit en het streven is iets te kiezen waar alle leden achter staan. We kiezen voor stukken die zowel het publiek als onszelf aan het denken zetten. Een toneelstuk op de planken zetten zonder regisseur gaat natuurlijk niet.Daarom hebben wij ook een regisseur, (geen lid van de vereniging).

Act werkt met een productieteam, d.w.z. een groepje mensen van de vereniging die de productie op touw zetten (natuurlijk in samenspraak met de andere leden en de regisseur) en de productievergaderingen voorbereidt.

We repeteren elke woensdagavond (m.u.v. de kerstvakantie en de zomervakantie) van 20.00 uur tot 22.30 uur in gebouw ‘Jan Ligthart’ Eksterlaan 8, IJmuiden, tel 0255 510274. Wil je meer weten van onze vereniging en ben je 16 jaar of ouder? Je kunt dan contact opnemen met het secretariaat: Carla Zwart, tel. 0255-512805 of kom een keer langs op een repetitieavond.